Nytt jobb?!

Jaa, ni sitter jag här hemma och viket all tvätt som vi fått tvättat nu på förmiddagen. Tyvärr blev inte allt torrt så jag var tvungen att hänga upp 2/3 av tvätten här hemma. TUR att jag köpte mig ett tvättställ så att jag kan göra det, för hur fan skulle jag annars gör? Hänga tvätten överallt runt om i lägenheten? Haha, skulle ju inte se så trevligt ut om man säger så. Men men. Nu hänger den i alla fall på rätt plats.

Melvin vilar och jag ska ta och vika klart tvätten och sedan ska jag sätta mig och söka lite mer jobb. Har inte fått svar av något av de jag sökt innan och nu börjar jag bli stressad på grund av att mina mammadagar börjar ta slut och jag måste ut i arbetslivet igen. Klart har jag lite ångest över det med tanke på att jag blivigt van att vara hemma hela dagarna tillsammans med min prins och umgåtts med honom. Och nu om ett par månader är det slut med det och kommer bara träffa honom på eftermiddagarna efter både dagis och jobbet. Tragiskt, men det är ju tyvärr så samhället är.

Skulle egentligen redan börjat arbeta nu på fredag igen på min deltidsjobb, men eftersom både mamma och Malin har annat för sig den dagen så blev det inget med det.
Jobbet ville dessutom att jag skulle börja jobba varje helg som jag är anställd som, men eftersom jag inte kan ha barnvakt nu varje helg så föreslog jag att jag kunde jobba varannan helg tills jag känner mig redo att börja jobba igen som vanligt. Meeeen det gick tydligen inte... Så jag sa att vi då får vänta tills mina dagar är slut så får jag börja jobba då som vanligt. Faaan liksom, jag som ville ha lite plus i kassan, men tydligen så gick det inte för dom.

Aja, jag har heller ingen stor lust att gå tillbaka till detta jobb endå med tanke på en del omständigheter som hänt. Så därav anledningen också att jag sitter som en idiot och söker jobb för att jag vill ha något arbete jag trivs på. Visst dom jag arbetar med på helgen är helt underbara och vill jobba med dom. Men det handlar inte om dom anstälda eller personalen, utan om deras handlande i visa situationer...

Nej dags att fortsätta med tvätten och sedan sätta igång med jobbsöket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback