Nytt år, nya vanor

Gårdagen var fullsmockad innan vi skulle börja fira in det nya året.
Planerna var ju att jag skulle gå ut med Sandra på en klubb inne i stan, men eftersom min mamma skulle iväg och fira in nyårsafton tillsammans med några vänner så hade jag ingen barnvakt. Så utgången sket sig och det var lite synd, men men.
Vi bestämde oss istället för att gå hem till Linda och hennes familj och några av deras vänner istället och fira in det nya året med dom. Och det var verkligen trevligt! Vi satt och spelade massor med sällskapsspel, snackade massa skit och drack några drinkar. Inte för att det blev så mycket dricka för min del, med tanke på ett Melvin låg och sov inne i Elviras rum så ville jag inte dricka mig berusad så att jag inte skulle ha kontroll över mig själv eller hur jag ska förklara mig. Så det blev två drinkar (3 med vatten) som jag hade under hela kvällen och det räckte för mig. Ni som känner mig skulle bli chockade om ni var med mig igår. Haha..
Men underbart rolig kväll/ natt hade vi tillsammans i alla fall och det är huvudsaken.

Många timmars sömn fick man dock sig inte med tanke på att vi (jag) somnade vid 05- tiden och vaknade vid halv 10 har jag för mig att det var (eller om det var tidigare) av att Melvin låg inne i rummet och pratade. Så jag gick upp och gjorde dom vanliga morgonrutinerna som vanligt trotts att vi inte var hemma.
Sedan satt vi hemma hos dom ett par timmar under förmiddagen innan vi började klä på oss och tog bussen hemåt.

Här hemma har vi inte gjort så mycket sen vi kom hem. Vi har båda ätit, lekt, dansat och sedan har jag även plockat undan all julpynt jag hade framme och gick ner med det i källaren. Inte för att det var så mycket jag hade framme men endå. Det är som sagt nytt år med nya vanor och nytt liv.

Nu sitter jag i alla fall här i soffan och glor på tv medans Melvin ligger och sover för kvällen. Och sova för kvällen kommer jag också strax att göra. Ska bara kolla klart på programet och sedan ta mig en snabbdusch och därefter blir det sängen direkt för mig. Jag behöver sömn efter gårdagens/morgonens händelser.

Hoppas eran nyår var lika underbar som våran varit!
GOTT NYTT ÅR på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback