Den lugna torsdagen

Dagen har startat lugnt och skönt, vilket har varit behövligt. Min mamma har för ett tag sedan varit här på besök och tog en kopp kaffe och bytte ett par ord. Men hon var tvungen att gå efter en stund med tanke på att hon ska och jobba senare i eftermiddag.
Melvin sover och jag håller på att förbereda dagens måltider, som kommer bli hemmagjord vegetarisk ärtsoppa. Men det verkar inte riktigt bli så som jag vill ha det, så vi får se om det blir det tillslut i alla fall.

Lite senare i eftermiddag ska jag ställa mig och laga lasagne till Melvin som jag tänkte att han ska få till middag och även frysa in det som blir över.
Sedan finns det inte så mycket mer planer för idag, mer än att umgås en hel del med min lilla unge och underhålla honom så gott det går. Kanske kommer gå in till grannen en stund och snacka lite och låta honom leka med hennes barn ett tag också.

Ska återgå till min såkallade "ärtsoppa" nu. Höres senare!


Nelly och jag för ett par år sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback