Ett bad hjälpte

Melvin väkte mig som vanligt vid 8 imorse och det vara bara att bita ihop och kliva upp. Försökte ge honom välling, men han verkar tydligen hata det? Det är perioder som han dricker det och nu var en sådan tid som han bara ville spy åt det. Så det var bara att ställa sig och göra havregrynsgröt till både honom och mig.

Sen var tanken att vi skulle ta det lugnt och leka lite, men det var inte Melvin med på. Han var sur och grinig för allt som jag försökte med. Så jag stoppade honom i badet och då blev han minsann glad igen.
Nu sitter han och roar sig med mina skosnören och sitter och leker med dom.

Snart blir det att äta lunch och därefter ska prinsen sova en stund. Då han vaknar igen blir det att dra iväg till affären och handla lite prylar till kylen & frysen som är slut och behöver fyllas på. Men det blir att snabbhandla för moster kommer och hämtar Melvin vid 16- 17 kanske?`

Jag har lite ångest att han ska spendera helgen tillsammans med dom. Kommer sakna min solstråle så enormt mycket! Jag vet ju att det kommer gå bra, men man är endå lite orolig som förälder.

Men men, nu blir det att förbereda min lunch.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback