Dagis inskolning

Gårdagen var fullsmockad trotts att vi egentligen inte gjorde något speciellt. Vi promenerade bort till mamma med Nelly och sedan stannade vi kvar där tills att jag skulle hemåt och fixa mig iordning till föräldra info mötet som var vid 17- tiden på Melvins förskola.
Det var lite info om förskolan som förklarades. Egentligen redan sådan info som vi redan visste, eller i alla fall jag. Fick även reda på att de ska ha deras vila utomhus i deras vagnar oavsätt väder, undantag kan göras om det spöregnar samt snöstorm. Men då kommer de fortfarande att sova i vagnarna, men i så fall i kapprummet. Det är både possitivt men endå neggativt.

Idag började inskolningen och det gick väldigt bra. Inga problem uppstod och det var väldigt skönt. Gick iväg en stund på kanske 2-4 minuter och han hade bara kollat efter mig men sedan var det inge mer med det. Han fortsatte därefter att leka med det han gjorde. Så det är ju väldigt possitivt.
Imorgon är en längre inskolningsdag och då ska vi även hålla på med vilan i vagnarna så vi får se hur det går. För Melvin brukar det inte vara några problem, dock bara enstaka gånger. Så jag håller tummarna på att det kommer bli en possitiv period nu under inskolningen.

På tal om något helt annat så har jag ringt till ett bageri/ konditoti här om veckan och frågat efter jobb, och de ville att jag skulle komma dit idag och prata med de. Det ser väldigt possitivt ut, ska höra av mig efter att inskolningen är avklarad så ska jag dit och provjobba ett par dagar! Och det bäst av allt så är det ett dröm ställe som jag alltid velat jobba på sedan jag praktiserade där första gången. Så önska mig lycka till!!!

Nu blir det att kolla igenom internet lite och sedan slappa en stund innan det blir sängdags.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback