Förkylning + Framsteg

Jag inte har tillgång till internet i lägenheten vi bor i, men jag har ju min mobil som jag är inne på då och då när tiden räcker till. Så uppdateringen får bli lite dårlig en tid framöver. Kan försöka skriva något från mobilen om jag hinner.

Fyfan att man aldrig ska bli frisk. Kom till mamma och syster i onsdags och har blivigt kvar här sedan dess. Dels för den äckliga lägenheten jag och Melvin flyttat in i och sedan dels för att denna förkylning inte vill försvinna! Är täppt i näsan, ont i öronen, ont i halsen då jag hostar men jag har ingen feber. Och tur är väl det!
Vi får se om vi åker hem till oss idag i alla fall. Kanske är det luften här som gör att jag aldrig blir frisk?

Lägenheten som jag och Melvin flyttat till är inte den trevligaste platsen att vistas på direkt. Det stinker cigarett rök överallt och det beror tydligen på att dom som bodde där innan hade rök cigg, drogat och supit där. Trevligt för oss. NOT! Jag har liksom en unge på 7 månader och någorlunda fräscht vill man bo, men nej. Som tur är så är det bara tillfälligt, men endå! Vågar inte ens gå utan skor hemma på grund av det skitiga golvet. Visst jag har dammsugit, skurat och skrubbat överallt, men endå känns det inte rent. Usch man blir verkligen äcklad.
Jag hoppas på att vi får våran förstahands lägenhet snarast så att vi slipper bo i en bajs lght!

Men men nu till bättre nyheter. Igår blev Melvin hela 7 månader. Alltså shit vad tiden springer iväg. Det var inte alls länge sen han slängdes upp på mitt bröst och vi fick den första ögonkontakten och kärleken till varandra. Och nu är han en stor pojke som snart kryper, sitter nästan helt själv, har snart en tand och dricker enbart välling istället för bröstet. Han fick igår första gången dricka välling med nappflaska och det var lite bökigt i början men det gick tillslut. Melvin har inte ens tagit nappflaskan förut så det var ett framsteg att han drack ur den också. Två flugor i en smäll liksom! Lite roligt.
Jag längtar tills att han blir större och vi kan springa runt och busa tillsammans, snacka om härligt!
Melvin är det bästa som hänt mig och jag kan inte säga det för många gånger heller. Finare unge än honom finns inte. Är konstant glad, ger en alltid världens största leende på morgonen då man vaknar och det förgyller varenda en med glädje! ♥ Du är min lilla guldklimp.

uppdatering; Melvin fick sin första tand på hans 7 månaders dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback