Dom senaste dagarna

dsc_0017 (MMS)

Som ni märkt var det ett par dagar sen jag uppdaterade men jag har haft en del för mig och har inte haft tid helt enkelt! Men men, nu är jag tillbaka och tänkte skriva vad vi gjort den senaste tiden. I torsdags vid 19- tiden kom min syster tillbaka med min älskade son. Hon var ju barnvakt till honom mellan onsdag - torsdag. Gissa om jag pussade och kramade om honom. Haha, han blev irriterad på att jag inte kunde sluta. Vi satt sedan jag och Malin och åt middag och smaskade i oss godis och glodde på film på tv medans lillplutten låg och sov. Men det blev ingen sen kväll för både jag och syster var en aningen döda, så det blev en tidig kväll för oss. På fredagen så var det en lugn hemma dag tillsammans med syster och Melvin fram tills vid 17- tiden då hon lämnade oss och åkte hem igen. På kvällen så blev det att äta tacos framför Idol tillsammans med min sambo. Kommer faktiskt att sakna att bo med henne då jag flyttar, men vi kommer inte tappa kontakten bara för att jag flyttar. Nej nej, så lätt blir hon inte av med mig! Haha. Igår så var tanken att vi skulle ha en lugn hemma dag men dom förrsvann lika snabbt som tanken kom. Eftersom mamma och syster skulle städa hemma så tänkte jag att vi kunde åka dit och röja i förrådet och ta ner alla mina saker till rummet jag har där borta så att allt är samlat på ett och samma ställe. För då det är dags att flytta så finns på ett ställe och inte på olika. Enklaste sättet. Men nu blev det inte så att jag kom upp till förrådet eftersom Melvin inte var på så bra humör, men men. Får ta det en annan dag helt enkelt. Så det blev att åka hem och baka istället. Skulle slutföra chokladrutorna jag gjorde hos mamma i veckan, men det blev bara kaos och fick slänga mer än hälften. Så jag gjorde en helt ny kaka så nu står det i frysen och är klart till dopet. Sedan är det bara bullarna kvar. Tänkte göra dom ikväll, men får se om det blir så. Annars blir det i veckan i alla fall. Sen åter till idag. Vi ska om ett par timmar åka in till stan för att först och främst köpa Lucas en 1 års present och sedan bege oss hem till dom och fira honom. Det ska bli riktigt roligt att få träffa både Ellen & Lucas. Den lillplutten kan ju gå nu till och med. Snacka om att tiden går snabbt. Minns honom då han var knappt en månad! Man måste verkligen ta vara på varje sekund tillsammans med dom små liven. Nu när Melvin sover ska jag även passa på att fixa iordning mig så att jag är klar att bara åka sen. Hör av mig efter vi varit på kalaset! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback