Possitivt & neggativt

Tänkte passa på att skriva några rader nu när Melvin sover och innan jag stänger av för kvällen..

Igår så var en sådan dag som jag ägnade mig åt att fixa här hemma= städade samt skrubbade mig själv efter att städningen var klar. Försöker göra fredagen till en städ och fix dag så att det är rent och frächt intill helgen. 
Då hemmet var klart så tog vi bussen upp till centrum för jag var tvungen att köpa Sempers magdroppar till Melvin eftersom dem tog slut. Sedan åkte vi till Lidl och handlade en del mat som behövde handlas hem, eller rättare sagt så storhandlade min mamma och jag handlade snacks till kvällen. Vi skulle ju få besök utav Linda och Elvira.

Idag har varit en hemma mysdag för mig och min underbara son! Vi har inte gjort speciellt idag förutom att vi har tagit det lugnt och bara umgåtts med varandra en hel del, samt badat tillsammans. Eller inte ordagrant tillsammans eftersom vi inte har något badkar, men Melvin plaskade så mycket så det såg ut som att vi båda två hade badat, fast jag med kläder.
Han är så oerhört gullig min lilla prins! Man kan verkligen inte sluta gosa med honom, man vill liksom pussa och äta upp honom.
Juste, han har börjat hitta sina händer och fötter mer och mer nu, det ser verkligen roligt ut då han kollar på händerna och sedan slänger dom in i munnen hans. Haha, gullungen min!

Sitter nu och kollar runt på lägenheter eftersom att det har blivit dags för oss att röra oss utåt härifrån nu. Det är verkligen alldeles för trångt för oss 4 att bo tillsammans (5 med hunden). Men det tragiska är att jag inte kan köpa oss en bostad ännu och det finns ju knappt hyreslägenheter kvar nu längre, i alla fall inte där jag vill ha en lägenhet. Men jag hittade en nu för en stund sedan, en 2:a inne på Södermalm under 1 år eventuellt längre, för en bra månadshyra. Så det är bara att hålla tummarna nu så får vi se vad han säger!!

En annan sak som jag kom och tänka på är dopet. Jag vet inte om jag kommer ha det på det datumet som är satt eller om jag ska flytta fram det en månad. Ni kanske undrar varför nu och det beror på att en del inte kan komma just den dagen/ helgen så det är lika bra att ha dopet på en dag/ helg som alla kan vara med på. MEN frågan är bara om vi kan ändra datumet i kyran eller inte!? Det återstår att se tills på måndag då jag ska ringa dit och kolla. Men så att ni vet det mina kära vänner, att det kanske blir framflyttat. Jag kommer informera er OM det blir det ändring.

Dags för mig att sova nu, gonatt! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback