Omständigheter

Hej mina älskade vänner!

Det är inte alltid så lätt att hinna med en liten stund för sig själv framför datorn när jag har min son i mitt liv nu. Och dom lilla luckorna som jag får ibland passar jag helldre på att göra något annat än att sitta spikad framför datorn, o de har ni nog märkt.

Men i alla fall så mår vi toppen trotts en del omständigheter som jag håller på att fixa till. Vill dock inte gå in på det för personen i fråga kan läsa detta inlägg, så jag väljer att inte skriva personens namn! Men som sagt så gör jag allt vad jag kan för att lösa detta..

Igår var vi tillsammans med Linda & Elvira, Mikaela & Liam på öppna förskolan, dem satt och höll på med deras ramar och gjorde avtryck medans våran ram var hyfsat torr och klar. Så vi passade på att göra ett avtryck på en body med hans fötter i blått samt skrev hans namn på den. Roligt att han har en alldeless egen body med sina fötter på och hans namn. Kul för honom att ha i äldre dagar.
Efter förskolan var det ett litet uppehåll tills att vi skulle gå till föräldragruppen som började vid 15- tiden, så vi satt utanför och väntade samt gick runt lite i regnet tills att vi skulle in. Då det väl började så satt vi och disskuterade om mat- och sovvanor, men mest satt vi och pratade om sovvanor. Och en del som vi pratade om hade jag själv tänkt på, att till exempel inte låta han somna vagandes för då blir han van vid det sen lite andra saker. Så det är lika bra att avvänja honom det redan nu så att det inte blir svårare senare.


Idag har vi inte gjort så mycket än i alla fall. Eller jag har hunnit med att ringa socialen för att prata med dem om lite saker, betalat lite räkningar, försökt att ringa försäkringskassan men har dock inte kommit fram på grund av någon andledning.. sen har jag även lyckats planera lite mer tills dopet. Det börjar ju närma sig så det är lika bra att vara i god tid ute så att man inte står veckan/ dagen innan!
Tanken är att vi om en liten stund ska ta oss en promenad och sedan bege oss förbi Coop och handla dels lite mat hem sen lite andra saker som jag behöver till att eventuellt börja baka redan nu till veckan. Men får se hur vi gör med den biten. Fast denna vecka ska jag i alla fall baka något utav allt.

Nu ska jag försöka komma fram till f- kassan innan vi går ut. ♥


Kommentarer
Postat av: Therese

JAG KOMMER HEM I HELGEN! <3

2010-05-26 @ 11:51:11
URL: http://teml.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback