BVC, första vaccinationen

Gokväll allesammans!

Tänkte passa på att slänga in ett kort litet inlägg innan jag tar och kryper ner i sängen.
Idag var det dags för oss att bege oss upp till BVC på grund av att Melvin skulle ta sin första vaccinatin. Jag som själv hatar att ta sprutor förstår mycket väl varför han blev som han blev.
Första sprutan som hon tog var inte lika kraftig som den andra. Den andra som hon tog såg verkligen ut att göra skit ont rent ut sagt. Jag tyckte så synd om honom och började nästa själv att gråta då han blev så ledsen. Nej ursch och fy!
Vi gjorde även en vikt och längd kontroll också och han växer otroligt bra och det är skönt att veta. Han väger nu 6700g och är 62.3cm lång. Snacka om att tiden går snabbt. Inte nog med att han växer i både längd och vikt så snabbt så blir han bara äldre och äldre. För imorgon blir han liksom 3 månader redan. Kan ni tänka er att det var 3 månader sen som jag åkte in till förlossningen och tröck ut min lilla gullunge? Det kan inte jag i alla fall.

Efter kontrollen så mötte jag upp Linda & Mikaela med deras barn. Tanken var att vi skulle gå till öppna förskolan och sitta där tillsammans med de andra mammorna och våra barn och ha de mysigt, men vi skippade det på grund av det fina vädret. Inte vill man sitta inne nu när det äntligen var riktigt sommarväder ute, nej nej! Så vi valde att promenera runt lite grann och njöt av solen istället. Underbart helt enkelt!

Imorgon blir ju Melvin 3 månader och vi hade tänkt fira det med att befinna oss på öppna förskolan hela dagen och dels göra hand- och fotavtryck i gips och rama in. Men vi får se hur Melvin mår då det vill säga. Han har fått lite biverkningar ifrån vaccinationen och är lite varm och är lite hängig. Så vi får se om det är värre eller bättre med honom då som sagt. Jag hopppas att han är bättre så att vi kommer dit och har det mysigt, om inte så får vi ha myspys här hemma istället och fira.

Men oj nu blev det mycket trotts att jag inte hade tänkt att skriva så mycket, men men. Fingrarna bara flög över tangentbordet. Fast nu har det blivit dags för mig att avrunda och kolla igenom lite grann på internet innan jag lägger mig.
Natti natti! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback