Första riktiga måltiden

Har precis suttit och fixat med lite bilder på facebook och rensat, flyttat om och fyllt på. Det behövs ibland då man varit slö och glömt bort det helt och hållet. Så nu är det gjort och det kommer att fyllas på eftersom igen.

Vi var tidigare idag på öppna förskolan på babycafé som ni vet och jag blev faktiskt besviken. Jag trodde dom skulle ha fika där med tanke på att det heter babycafé, men nej nej inte ett skit hade dom och det gjorde mig väldigt besviken! Varför skriver/ säger dom babycafé om de inte ens finns fika?!
Aja, vi satt där i alla fall och sjöng lite grann och lekte med våra barn och hade de mysigt. Glömde dock att ta kort ifrån då vi var där så det var lite synd, men men det får bli nästa gång.

Efteråt så gick jag tillsammans med Linda och Mikaela och tog oss en fika som blev lunch + fika som gjorde att vi typ höll på att spy efteråt med tanke på att det blev lite för mycket. Men men bättre för mycket än för lite! ;)
Juste innan vi gick till fiket så köpte jag 2 stycken skedar samt en puré burk med majs & potatis smak för jag ville pröva att ge Melvin riktig mat idag och det gick bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Han gillade det och ville bara ha mer! Så jag ska låta han äta upp burken och sedan så ska jag låta det gå ett tag tills att jag ger honom riktig mat nästa gång. Vill ju endå amma så länge jag kan och det känns inte bra att ge mat då samtidigt så det ska förstöra de olika sätten att äta på.
Nu inatt lär han nog sova riktigt gott om han inte vaknar och får ont i magen utav maten med tanke på att det är ovan mat som han fick och inte alls är van vid. Men det återstår att se helt enkelt. Han ligger förtillfället och pruttar ovanligt mycket då och då och gnäller till då och då. Det kan lika gärna vara en mardröm lika så som det kan vara magen. Men jag håller tummarna att jag får sova hela natten nu igen.

Ska alldeles strax också ta och krypa ner i sängen med tanke på att vi ska upp tidigt imorgon bitti. Vi ska till socialen hela familjen och skälla på dom lite grann. Haha, nej men vi ska dit i alla fall och snacka med dom om ett och annat så att de händer något någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback