En ordentlig sommardag

Idag har vi varit ute i solen hela dagen tillsammans med Linda & Elvira samt Mikaela & Liam. Vi har gått runt centrum och njutit av den underbara sommarvärmen. Snacka om att det var varmt, men ibland kändes det som om man skulle dö av värmen då det aldrig kom någon vindpust på ettt bra tag. Men vi valde att svalka av oss med en storglass, men det hjälpte dock inte..

Vid 14- tiden så var det dags för oss att bege oss upp till BVC för att Melvin skulle få en vaccinationsspruta med tanke på att vi ska åka och hälsa på hans morfar på Cypern lite senare i sommar. Och Melvin tyckte inte alls om att ta sprutan, men endå var han stark och grät inte så mycket. Det var nog för att han satt hos mig i mitt knä och kände sig trygg.
Vi vägde och mätte även Melvin för att se hur det ser ut nu med kurvorna och dom såg bra ut. Han väger nu 7400g och är 63,4 cm lång.

Efter vaccinationen och kontrollen så rörde vi oss hem till Linda hon och jag tillsammans med barnen samt Lindas mamma och bror. Där satt vi och pratade en del och åt honungsmelon. Snacka om riktig sommarfika! Vi satt även och hejjade som idioter på att Melvin skulle vända sig ifrån rygg till mage, meeen det gick inte riktigt för sig. Stackaren låg och kämpade men lyckades inte trotts att det var så så nära. Vem vet, kanske det är imorgon som han vänder på sig då han blir 4 månader? Skulle vara roligt om det vart så.

Sedan så har vi inte gjort så mycket mer idag faktiskt. Jag har suttit och klickat hem 160 st bilder på Melvin, men dock bara ifrån då han är en månad. Så jag har 3 månader kvar att framkalla, men det får jag göra nästa vecka då pengarna kommer. Då får jag även passa på att köpa något snyggt fotoalbum som jag kan sätta in alla kort i. Men jag undrar verkligen hur många album jag kommer att ha med tiden? Ett tjugotal kanske?! Inte för att det gör något men lite roligt bara med massa kort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback