Soc möte & förskolan

Nu har det blivit segt med skrivandet igen och jag vet inte hur det kommer sig, men men.. Ska försöka påminna mig själv varje dag så jag slipper skriva en bok varje gång. Men jag ska ta och försöka fatta mig kort om vad som hänt dessa två dagar.

Igår var det i alla fall måndag och jag hade tid hos Upplands- Bro socialen vid 10:00 angående bistånd samt lägenhets hjälp. Så vi satt och disskuterade en hel del samt satt och snackade om hur hon kommer räkna och så vidare. Hon sa i alla fall att hon ska göra sitt yttersta med speciellt lägenhet och sedan biståndet, eftersom våran situation är som den är.. Dels bor vi så trångt som jag vet inte vad och sedan så av lite andra anledningar. Hon skulle höra av sig så snabbt hon vet någonting och hon sa senast denna vecka, så vi får hålla tummarna att vi får en lägenhet snarast!
Den får jag då ha tillsvidare när jag vet vart jag vill bo någonstanns. För jag antar att lägenheten kommer ligga i denna kommun dock..



Idag har vill tillbringat i stortsätt hela dagen på öppna förskolan tillsammans med Linda & Elvira samt Zanna & Irma. Vi tog även med oss matlåda för att vi inte skulle springa till affären och handla mat som vi allid gör, men sparade in dom pengarna idag. Så vi satt där på förskolan ifrån 12- tiden tills dom stängde, vid 16- tiden. Vi hade det mysigt tillsammans med våra barn.
Kul att träffas där och umgås tillsammans istället för att sitta hemma hela tiden och inte göra ett piss. Så vi bestämde även att vi ska ses på måndag då det även är babycafé ifrån 0- 1år där. Det ser jag fram emot!

För tillfället ligger Melvin brevid mig här och snackar som jag vet inte vad, mammas lilla pratkvarn. Det låter så underbart då han pratar och pratar.
Men nu ska jag ta och umgås och prata vidare med honom.. ♥

 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej ååh filka fina ord och bilder känner dessamma och va såå himla kul att träffa dig och Melvin som är så söt och såklart marie och malin:) vi får ses snart igen PUSPUSS

2010-06-19 @ 22:33:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback