Midsommarhelgen

Ska ta och berätta lite om vad vi gjort de två senaste dagarna. Tänkte på en sak att det är alltid var annan eller var 3:e dag som jag skriver, så det ska jag försöka bättra på trotts att jag säger de varje gång typ, men ett försök skadar inte i alla fall!

I fredags var det midsommar och då var vi nere vid hembyggdsgården som det heter nere vid centrum och firade midsommar tillsammans med familjen och våra förra grannar. Vi satt där på gräset och hade picknick i värmen och typ dog av värmen. Det var verkligen bra väder, det ska vi inte klaga på, men lite mer vind skulle inte skada.
Efter picknicken så drog vi hemåt och vilade upp oss någon timme tills att vi skulle över till våra förra grannar och grilllar med dom. 
Melvin fick även sin doppresent utav dom då med tanke på att dom ej kan komma på dopet, så det var lite mysigt att öppna tycker jag! Det han fick var en tavla där man kan göra hand- & fotavtryck på och även lägga in en bild innuti. Jätte fint, tack!
Vi blev även fast där i ett antal timmar och det blev raka vägen till sängen då jag och Melvin kom hem.


Igår var vi i stor sett hemma hela dagen och tog det allmänt lugnt med tanke på att fredagen blev väldigt sen. Så vi var hemma och hade det oerhört mysigt istället och vilade tillsammans så som vi gjorde då han var yngre. Underbart var det!
Vi tog oss även en promenad bort till Coop där jag behövde handla hem lite saker i frukost väg som hade tagit slut. Men det var nog dagens största "händelse".


Sen idag då da, så har vi heller inte gjort något speciellt utan bara varit hemma och försökt tagit det lugnt, men det har inte gått sådär jättebra med tanke på att Melvin vart väldigt skrikig idag och jag vet inte riktigt varför. Vi får bara hålla tummarna att det blir bättre tills imorgon helt enkelt.
Han somnade för ett tag sedan och jag sitter här vid datorn och tar det lugnt. Snacka om att man blir helt slut i kroppen & huvudet då han skriker så mycket. Men det är inget man kan göra åt, bara trösta och ta det lugnt!


Ska nog också ta och lägga mig strax så jag också får sova ett antal timmar som han sover och hoppas på att jag blir piggare imorgon än vad jag varit idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback