Familjerätten & den försvunna jackan

Klockan är mycket, men jag kände mig endå skyldig att skriva lite grann innan jag släcker ner.

Idag hade vi ett möte på familjerätten, i Jakobsberg, vid 9- tiden imorse, men det var inte det lättaste att hitta dit om man säger så. Dels för att vi blev guidade åt fel hål hela tiden så vi sprang fram och tillbaka som två åsnor innan vi väl kom fram till rätt ställe. Snacka om att jag och min mamma var svettiga av stress då vi väl kom fram!
I alla fall så gick mötet lite bättre än vad jag hade hoppats på, men det är ännu inte klart med hela den prociduren. Så får hålla tummarna att allt går som det ska tills att allt är klargjort...
Efter mötet så passade jag och min mamma på att glo runt i affärerna medans vi endå var där i jakan. Jag hittade mig lite snygga saker som fick följa med oss hem. Jag vet inte vad det är med mig, det slinker ALLTID ner någonting som jag tycker om, fast att jag inte borde handla. Så aja baja, det får det bli skärpning på (om det nu är möjligt!?).
Det som slank ner var en ljusblå skylt som det står "Här bor en liten prins" på. Den var en självklarhet att jag skulle köpa. Sen så köpte jag två stycken tröjor åt mig själv, en vit långärmad basic tröja och sedan en annan vit tröja med ett tigeransikte på. Det var två plagg som jag liksom bara skulle ha, dom skrek liksom mitt namn! Haha..
Vi passade även på att äta lunch där också det var lite mysigt, MEN då kommer jag på att jag inte har min jacka kvar på vagnen och blev arg som en galning och började anklaga att någon tagit den. Men vi gick försäkerhetsskull in i varje butik vi varit inne i och frågade om de sett en svart skinjacka eller om någon kommit in med den till kassan. Efter att vi varit inne i 5- 6 butiker började jag tappa hoppet helt och hållet. Men vi chansade i alla fall på den sista butiken som var Kappahl och gissa vad vi hittade där? MIN JACKA!! Snacka om att jag blev glad, WOHOO!!!!! Och jag som gick runt och svor för mig själv om att någon idiot skulle ha tagit den.. Glad är jag att ingen gjorde det och att det istället var JAG som varit klantig på något sjukt sätt.

Imorgon är det i ju onsdag och då jag har planer att åka in till stan och träffa Ellen & Lucas. Tanken var att vi skulle åka hem till dem, men då jag kollade på sl så såg resvägen ganska krånglig ut. Så vi bestämde oss att ses inne i stan istället på en fika och det ser jag verkligen fram emot.
Men det är kanske dags att avsluta här vid datorn nu då så att jag inte blir fast i timmar. Jag måste ju endå komma upp imorgon bitti och vara pigg dessutom! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback