En dag på stan & en mamma fika

Har haft fullt upp både igår och idag så jag har tyvärr inte haft tid till att skriva någonting, men tänkte göra en liten uppdatering om vad vi haft för oss.

Igår var vi inne på Södermalm och träffade upp en väninna, Caroline, som jag känt sedan jag var gravid runt 20:e veckan. Vi har pratats vid en hel del då och då men dock aldrig träffats. Vi har pratat om att ses flera gånger, men det har tyvärr alltid kommit någonting i vägen. Men nu fick vi fingrarna ur ärslet och träffade varandra tillsammans med våra barn. Det är verkligen kul att följa varandras barns utveckling, speciellt när dom nästan är lika gamla. Det skiljer ungefär 3 veckor mellan Melvin och Ludvig, som hennes son då heter.
Vi satt och åt lunch inne i Ringen och snackade skit tillsammans. Det var trevligt tycker jag! Synd att hon behövde åka hem bara. Kändes inte så roligt att vi bara sågs 2 timmar när jag åkt ända in till stan liksom, men men...

Efter att Caroline åkt hem så passade jag på att glo runt lite i affärer samt mötte upp min älskade vän Melika som jag inte träffat sedan jag var gravid. Så det var verkligen trevligt kan jag lova er. Vi snackade om allt mellan himmel och jord, men det är ju som vanligt som sagt.
Vi hann dock inte heller vara med varandra så mycket, med tanke på att hon skulle iväg till en viktig träff. Men jag njöt den lilla tiden i alla fall, haha!


Idag så var tanken att vi alla ifrån föräldragruppen skulle ha picknick, men eftersom att det verkade som om det skulle bli regn så bestämde vi oss för att åka till Jakobsberg och äta lunch istället. Och det var lika trevligt det tycker jag. Vi satt och snackade om allt verkligen och det var kul. Roligt när vi alla har samma ämne som vi tycker om att prata om. Det blir liksom inte att man tröttnar ut på allt bebis snack då.
Efter lunchen & fikan så tog vi en liten snabb runda i affärerna med tanke på att jag behövde hitta dopkläder till honom. Jag hittade lite snygga kläder, men jag vet inte om jag gillar dom till hundra. Så jag får se med tiden om jag eventuellt lämnar tillbaka dom eller inte. Det får vi se inom den närmsta tiden.

Sitter nu och ska i alla fall fixa mina naglar innan jag också kryper ner i sängen och sover för dagen precis som min gullunge gjorde för ett litet tag sedan. Ögonen och kroppen är verkligen död ifrån gårdagen och dagens ärenden som vi varit på. Så sömn skulle sitta fint som sagt!

 

Mikaela & hennes son Liam

Linda & hennes dotter Elvira

Zanna & hennes dotter Irma

Irma & Melvin

Hahaha, Melvin pekar finger till mamma. Aja baja älskling!

Sötare unge existerar inte på denna värld! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback