"Allsång på skansen"

Nu ska jag ta och göra en stor grov uppdatering om vad vi har haft för oss så att ni hänger med vårat liv!

I fredags så gjorde vi invigning på grillen som min mor inhandlade ett par dagar tidigare. Vi satt på baksidan tillsammans med våran lilla mysiga familj och med våra förra granar. Vi hade det verkligen mysigt, vi grilllade grillspett med alla möjliga smakligheter på spetten samt marshmallows. Efterrätten utöver marshmallows bestod av jordgubbar med glass samt en del godis. En smakfylld fredagskväll!

I lördags så var det att kliva upp tidigt för att bege sig in till stan för att fira en arbetskamrats barn som fyllde 1 år dagarna innan. Och det var inte lätt att hitta till lokalen där dom bor, med tanke på att jag aldrig varit varken hemma hos dom eller i området dom bor i. Men smarta jag hittade dit i alla fall, och tur var väl det!
Vi satt och fikade på både de ena och de andra bakverken och satt och snackade en hel del med varandra och trevligt hade vi.
Léon som födelsedagsbarnet heter fick en egen tårta och det såg så roligt ut då han satt och bankade på hela tårtan och det flög ordagrant grädde överallt. Haha, det såg så roligt ut!

Efter kalaset så åkte vi och underhöll oss i stan i några timmar innan vi begav oss till Kungsängen där vi skulle möta upp Linda och Elvira för att sedan röra oss hemåt till henne och fixa iordning middag samt grönsaker och dipp som vi skulle ha framför tv till kvällen.
Hela kvällen var mysig och det var synd att Mikaela och Liam inte kunde komma, men det får bli en annan dag.

I söndags så gjorde vi inget speciellt förutom att tillbringa den största delen av dagen på våran baksida i solen och hade det mysigt. Vi låg och solade och sen lekte vi en hel del. En riktig skön slappar dag.

I måndags (igår) så var tanken att vi skulle åka ner till lillsjön först och ligga där och sola och bada, men på förmiddagen så var det så oerhört dåligt väder så vi struntade i det. Så jag frågade Linda och Mikaela om dom ville ta en promenad med mig med tanke på vädret och de ville dom. MEN tror ni inte vädret spricker upp och blir skiit varmt!! Fyfan jag som hade långa varma svarta mjukisbyxor på mig för det såg ut att bli regn väder. Så jag svettades som jag vet inte vad. Men men jag lärde mig i all fall att ta med ombyte under vagnen så jag slipper de problemet. 

På kvällen så var det dags för att dra fram grillen igen och denna gången grillade vi marinerade karre bitar och det var verkligen svin gott. Till "efterrätt" så blev det grillade marshmallows. Snacka om att man blev mätt, kanske lite för mätt för jag mådde en aning illa efterråt. Men men, gott var det i alla fall.

Idag har vi gjort en hel del med tanke på att vi gick med min mamma till Kungsängen och åt våffor tillsammans med pensionärer och annat folk. Sedan så gjorde vi en del ärenden uppe i själva centrum innan vi tog bussen vidare till Coop där vi skulle handla lite prylar till dopet samt saker hem som behövdes.


Två presenter som Melvin fick utav mormor idag..

Nu sitter jag här hemma och äter jordnötter och lyssnar på härlig musik medans Melvin precis somnat för kvällen. Livet är ibland för härligt! Ska eventuellt gå ut till vardagsrummmet och göra Melvin´s mormor sällskap och kolla på "Allsång på skansen" som hon sitter och glor på. Inte för att de är något för min de,. men endå. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback