Ifrån Julafton

Shit va seg man är idag. Det känns som om man varit ute hela natten och supit skallen av sig. Ursh! Men det beror nog på att jag fixade i stort sätt allt till julafton igår och ville att allt skulle vara så perfekt som möjligt. Det  var ju Melvins första jul och sedan första gången lilla jag stod för "julafton". Det brukar ju alltid vara min mamma som stått för julfirandet med både mat och allt som hör där till. Men eftersom vi firade julen här hemma hos mig och Melvin igår så var det en annorlunda jul och lite mer speciell, enligt mig själv. Visst vi hade ingen julgran men vi hade endå enormt mysigt utan en. Skulle sätta upp min lilla plastgran igår då Melvin låg och sov, men då jag hade plockat upp den och satt i ljusen och satte i kontakten så fungerade inte ljusen! Så det var bara att plocka bort allt igen, tyvärr. Lite synd för jag ville ha någon typ av julgran. Men men det får bli nästa år helt enkelt!

Vi började firandet med att kolla på Kalle Anka & hans vänner klockan 15:00 och sedan satte vi oss och käkade direkt, eftersom vi alla var svinhungriga. Och bara för att vi var så hungriga så vräkte vi i oss ordagrant. Det kändes som om våra magar skulle spricka då vi var klara. Ingen av oss orkade göra ett skit efter, vi satt i soffan och typ sov framför tv. Haha, men men.
När jag sedan ställde fram julgodiset orkade vi knappt äta något, så det blev en bit av varje i stort sätt som blev uppätna och det betyder att det finns massor av julgodis kvar. Men det kan jag spara till folk som kommer på besök och vill smacka.

Mamma och syster kom härifrån runt strax innan 22 och snacka om att jag trött då. Det kändes som om huvudet skulle svimma av trötthet. Trotts tröttheten envisades jag med att jag skulle kolla klart på filmen "Tomten är far till alla barnen" som gick på 4:an. Men då filmen var slut så blev det sängen dirket för mig och jag somnade direkt av utmattning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback