Possitiv & Neggativ lördag

Helgen har gått fort och det är redan måndag.
I fredags kom min syster hit och stanna kvar tills igår som ni vet. Så jag ville inte vara osocial och sätta mig vid datorn och blogga, vilket ni kan förstå.

I lördags så fyllde var jag hemma hos Linda och Andreas och firade deras födelsedag. Linda fyllde igår och Andreas idag.
Kvällen började med en underbar middag och sedan en massa snack och sällskapsspel. Runt 22- tiden tog vi oss vidare till jakan där vi gick till MP eller vad det nu kallas för. Hade aldrig varit där förut, men stället var helt okej faktiskt.
Det blev ett par drinkar och en del dans, så när man väl skulle hem med sista tåget så smällde det till i huvudet. Herregud, men men. Hem kom jag i alla fall och skönt var väl det.

Juste, kan ni gissa vad som också hände?? Min kamera lever inte längre, den ordagrant badade i läsk och är nu sten död! :( Och självrisken ligger ju på 1500 och kameran i butik ligger nu på 1400 eller vad hon nu sa. Så det blir att köpa mig en ny... Fyfan, jag som tar så jäkla mycket kort. Kanske blir att införskaffa mig en systemkamera istället?

I söndags (igår) var en sådan jobbig bakis dag som jag inte orkade med ett skit. Huvudet vägde ton och jag var svinhungrig men hade endå ingen matlust. Fyfan för att vara bakis. Men jag mådde som jag förtjänade helt enkelt.
Så det blev en lugn hemma dag för att kunna ta igen sig.

Idag har jag hunnit städa och plocka undan här i lägenheten. Ringt en del samtal och fixat en del saker och sedan har jag även bokat tvättid till imorgon bitti. Skönt att få bort tvätt högen som bara står och växer i hallen.

Just nu ligger Melvin och sover och jag passar så klart på att sitta lite vid datorn medans jag kan och "får". Det är nästan omöjligt att sitta vid datorn lite då han är vaken. Lillplutten kommer fram till datorn och drar i sladdarna och vill liksom ha min uppmärksamhet. Så jag sitter i stort sett bara då han sover eller är helt upptagen med någonting annat.
Nu ska jag fortsätta att kolla runt här på datorn innan min unge vaknar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback