Hembesök

Tar och slänger in ett nattinlägg innan jag ska ta och krypa ner i sängen brevid min underbara son.
Idag har inte varit den roligaste dagen om man säger så. Har inte haft ork till någonting alls och som pricken över i;et så har jag haft ledvärk som har gjort att jag mått piss. Gråtit för minsta lilla och varit allmänt orkeslös helt enkelt. Ni vet en sådan känsla man har när man är otroligt sjuk och inte orkar någonting! Som sagt inte det roligaste om man säger så. Men som tur är så var min mamma hemma och kunde hjälpa till med att passa Melvin medans jag låg och vilade och återhämtade mig. Tack för din hjälp mamma (mormor)! ♥

Vi fick även ett hembesök idag utav en BM som lämnade lite information om vaccinationer, amning, barnets utveckling och lite annan viktig information som är bra att veta. Hon kollade även hans vikt och nu ligger på 3370 g, vilket innebär att han gått upp drygt 300 g på 1 vecka, vilket är väldigt bra. Som sagt så får han i sig tillräckligt med mat, får tillräckligt med sömn och mår allmänt väldigt bra. Det gör mig otroligt glad att få reda på att allt är som det ska helt enkelt!

Melvin har varit väldigt envis idag och har typ vägrat att sova om man säger så. Till och från kanske han har sovit i totalt 2- 3 timmar. Varför har jag ingen aning om, men han ville väl vara med och se allt som händer.
Sedan har jag även märkt att han har magknip efter varje måltid han ätit som gör att han vaknar kort inpå då han somnat, vilket också kan göra att han inte vill somna. Så jag sitter i stort sätt och masserar hans mjuka lilla mage så att gaserna ska komma ut och underlätta hans värk, och det har det gjort tillslut.
Nu ligger han och sover här intill mig som en liten underbar prins, men vi får se hur länge han klarar av att sova denna gång. Än så länge har han lyckats sova i 30 minuter nu, så vi får se om han kommer att sova i drygt 2- 3 timmar till eller om han vaknar nu inom kort.


Kommentarer
Postat av: Therese

<3

2010-03-05 @ 10:41:09
URL: http://teml.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback