Inte än på ett tag

Som ni märker så blir det ett inlägg då och då när jag har både tid och ork att uppdatera. Men det hoppas jag att ni förstår!

Vi vaknade och klev upp idag vid 11- tiden och det var verkligen skönt, med tanke på att jag behövde sova dom timmarna. Visst blir det inte att man sover timmar i streck utan att det blir 3 timmar och sedan upp och amma Melvin och sedan somnar man om igen och sover i kanske 2 timmar och sedan upp igen. Men det blir aldrig att jag får gå upp mer än 2 gånger och ge honom mat, utan en, max två gånger om natten vaknar han och det är verkligen ljuvligt. Ska nog inte säga och hurra för mycket för då kanske det blir att man sitter vaken en hel del inatt. Egentligen gör det ingenting med tanke på att min lilla prins är värd varje sekund av min tid! ♥

Får se om Melvin vaknar nu inom kort med tanke på att det var 2½ timme sedan jag ammade honom senast. För mig gör det ingenting om han sover lite till för då blir det både mer mat och längre sömn nästa "period", eller hur man ska uttycka sig.

Juste, idag så prövade Melvin att ligga och sova i sin egna säng för första gången och det gick alldeles utmärkt. Han sov som en stock och tyckte väl det var skönt att ha sitt egna liksom. Men än om nätterna så vågar jag inte låta honom sova själv så det får bli att han får sova brevid mig i sängen tills ett tag framöver i alla fall.

Nu ska jag passa på att äta lite glass medans han ligger och sover och det är dags för honom att ha mat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback