Redan Homies?!

Oj oj oj, vad det tar på krafterna med nya rutiner i vardagen, men det går nog snart som en dans på rosor.
Dagens inskolning gick lika bra som gårdagen. Man märker att barnen börjar bli lite vana med varann eftersom de knuffas och tar varandras saker. Det är gulligt att se hur de små liven tar sig fram i deras utveckling.
En av pojkarna som heter Isak leker Melvin med typ hela tiden, gör Melvin något kommer Isak dit och gör Isak något så kommer Melvin dit, jaa ni förstår. Gulligt att de redan börjar bli "homies", haha!

Vilan med vagnen gick också helt utmärkt idag. Han var helt slut efter allt lekande så det var ju toppen. Ingen av barnen hade problemet med sovandet så det var underlättande.

Vid 14- tiden då inskolnings tiden var slut så gick vi upp till centrum på ett ärende till mamma och sedan bussen bort till henne. Tanken var att vi skulle ta oss en promenad, men jag var föör seg. Har tagit mig två vilodagar, men imorgon måste jag fan träna igen!! Men i alla fall, hos mamma var i någon timme och umgicks tills att vi sedan gick bort till Coop och därefter blev det bussen hemåt.

Middagen serverades direkt då vi kom hem (eftersom det redan fanns färdig och var bara att värma) och Melvin har börjat äta själv, men det går ju som det går. Lite i munnen och resten på golvet,honom eller på bordet. Det blir ju självklart bättre med tiden, så det är ju värt skiten som blir.

Förtillfället sover prinsen sedan 2 timmar tillbaka och jag har hunnit med en del. Vikt tvätt, diskat, fixat matlåda till imorgon, fixat med räkningarna samt soc papprena (som jag snart slipper förhoppningsvis!!). Så nu sitter jag här och tar det lugnt och äter vinddruvor och ska strax gå in till Malin och ta en nattcigg och surra lite innan det blir sängen om MAX 1 timme för min del. Så det är väl lika bra att gå dit in nu så man kommer i säng dvs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback