Varför så dyrt med julgran?

För tillfället ligger Melvin i sin säng och skriker som om man håller på att göra honom illa, men så är ju inte fallet. Han ska sova den lilla plutten och det gör han nog strax.

Idag har vi spenderat dagen till massa ärenden. Dels så har jag bakat mozartkulor i förmiddags då prinsen låg och sov. Så nu är det två sorter kvar att baka sen är allt klart som jag velat göra. Får se om jag hinner båda ikväll eller om jag bara hinner med ena sorten idag.
Har även hunnit med att handla på Coop, tanken var att jag skulle köpa mig en julgran där MEN den kostade 350 spänn där?! Shit, snacka om mycket. Har sett på andra affärer att dom tar 140kr +. Så jag sket i att handla gran helt enkelt. Får ta mig en vända till Barkarby Handelsplats INNAN jul och handla en gran om jag hinner dvs..

Efter att Melvin fick sin middag nu ikväll så passade jag på att laga lite käk till honom som jag kan frysa in. Det fick bli korvstråganoff med ris, hela 7 burkar fulla! Yeey, får se om jag lagar mer käk lite senare eller om det också får bli imorgon.
Jag ska i alla fall baka mer julgodis som sagt och sedan blir det sängen för min del. Är super trött idag och jag fattar inte varför, men men.. Det är väl lika bra att lägga sig så att jag är piggare imorgon..




Kommentarer
Postat av: Maria

Du vet om att man inte ska laga ris och sedan frysa in de va? Hört att de inte ska vara bra.

2010-12-22 @ 21:49:56
URL: http://corneliasmammii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback