Sparade just 40kr

Har precis stått och lagat lite köttfärssås med spagetti till Melvin som just står på köksbänken och svalnar av innan jag ska lägga in det i frysen. Det såg ut att bli enormt mycket då jag stod vid spisen och tillagade maten, men när jag väl skulle hälla upp det i olika portioner så blev det dock bara 4 måltider. Bättre de än inget allt. Så nu tjänade jag in 40 kr. Imorgon hade jag tänkt laga någon typ av laxrätt. Får se om det blir lax med potatismos eller lax med ris och något. Ääh vi får se imorgon. Roligt är det att stå och laga mat till honom, MEN svårt att hålla fingrarna i styr så att jag inte häller i massa salt. För det är ju inte bra för barn under ett år har jag för mig, eller om det var upp till 8 månader? Aja, lika bra att vara på säkra sidan och inte hälla i.

Imorgon bär det av till BVC för ytterligare en kontroll med Melvin. Vi ska på hans 10 månaders kontroll, inte för att han blir 10 månader denna vecka, utan veckan därpå. Men men de gör inte så mycket. En vecka hit och dit..
Efter BVC ska jag eventuellt åka förbi mamma och hälsa på henne en stund och sedan åka förbi Lidl. Dom hade extra pris på både kassler och kött så det blir att inhandla det så att jag kan laga mer mat till mig och Melvin.

Nej nu blir det sängen så att jag får mig lite sömn. Hoppas lillen sover bättre inatt än igår natt! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback