Pulkapromenad

Dagen var full proppad med ärenden så jag satt inte alls vid datorn igår, eller joo en liten stund på kvällen innan jag skulle krypa ner i SÄNGEN. Men jag hade tyvärr ingen ork att uppdatera då. Och så kan de bli ibland.

Gårdagen bestod i alla fall av att jag och min mammas vän åkte iväg till JYSK och hämtade mitt soffbord, tv-bänken och sängen jag köpte i måndags. Jag passade även på att byta gardinstängerna som jag köpte som var för korta och även de gardiner som var för mörka till ett par ljusare (som dock var i helt fel färg jäntemot väggen så det blir att byta dom IGEN. Suck..
Sedan blev det att åka iväg en snabbsväng till mamma och hälsa på henne innan vi drog iväg till COOP och handlade. Fick tyvärr inte med mig allt, så det får bli en sväng förbi LIDL idag och handla de resterande.
Då vi senare kom hem så blev det att ge Melvin middag direkt och sedan sätta igång med att montera ihop tv-bänken (som inte var det lättaste!) och sedan fixa iordning sängen och därefter soffbordet. Så nu känns det lite mer som ett hem om man säger så. För jag har ju sovit i v- rummet fram tills igår då jag äntligen sov i min SÄNG jag köpte mig. Så bra som jag sov inatt har jag inte sovit på läänge. Jag älskar verkligen min säng!
Men jag har ett problem... När jag hade fått upp soffbordet och ställde det på plats så var soffbordet för långt för soffan med tanke på divanen. Så det får bli att införskaffa sig ett par nya soffor nu. Jag kommer vara pankare än någonsin sedan. Ursh. Men men, bara allt blir klart här snarast så kommer allt kännas mycket lättare och jag kan pusta ut på ett helt annat sätt.
Men i alla fall så skulle jag helst vilja ha skinsoffor med tanke på att Melvin kommer sitta i soffan och kladda då han blir äldre så det är lika bra att tänka långsiktigt än att köpa en tygsoffa som jag har nu och så blir den förstörd på sikt.

Men men, dagens planer är att jag ska ta en pulkapromenad tillsammans med Linda och barnen så klart och sedan ev ta en vända till LIDL som sagt och sedan slänga alla kartonger som vi fick på köpet då vi köpte mödlerna. Och senare på eftermiddagen kommer förhoppningsvis Malin hit och gör oss sällskap ett tag. Det kommer bli trevligt.

Nej nu ska vi ta och byta om och klä på oss andra vettiga kläder så att vi klarar av kylan där ute då vi promenerar. Ciao! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback