Jul utan julgran

Melvin sover och jag passar på att sitta lite vid datorn då medans jag har tillåtelse, eller hur man nu ska kalla det.

Tanken var att jag och mamma eventuellt skulle åka iväg till Barkarby handelsplats idag, men eftersom vädret inte är det bästa idag (speciellt inte då man har barnvagn) så ställde vi in det. Kanske vi tar det någon annan dag i veckan? Vi får se hur det ser ut för oss båda.

Så hur lyder planerna idag?
Först och främst ska jag sitta och ta de lugnt tills att Melvin vaknar, sedan blir det att äta lunch och därefter blir det att sätta igång med att dammsuga och sedan att baka lite mer. Skulle egentligen behövt gå ner till affären och handlat lite grann, men eftersom vädret inte är det bästa så skiter vi i det.
Jag har i alla fall allt jag behöver till lussebullar och ischoklad. Dock inga formar, men får använda mig av knäckformar istället.

Jag har lite ångest över julen faktiskt. Dels för att jag inte kommit iordning helt och hållet här hemma ännu och det gör att jag inte ens har fått hem någon julgran ännu! Så det måste jag köpa mig i veckan, har all julpynt till granen men ingen julgran.. Suck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas endast för mig)


Din hemsida/ bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback